Gevrijwaard van elk denkbaar stofje zonder ook
maar het geringste deel van zijn kennis, door de mens hem geschonken,
te verliezen manifesteerde het.
Het kent trots noch wedijver, vreugde noch verdriet, zo vermag het
te zijn als een God in de materiële wereld, zonder besef niet onderworpen
aan hogere aspecten, of toch?
Zijn uiterlijke verschijning is majestueus en exact een meter kubiek,
in flonkerend metaal gehuld, en geplaatst op een console dat op zijn
beurt weer geplaatst is op een gladde tafel van een kunstmatige stof
waarop zijn ledematen rusten als in- en uitgang zijner communicatiezinnen.
Boven hem strekt zich als het ware een kunstmatige blauwe hemel uit,
zijn ruimte en die van de aanliggende hal overspannend in een blauwe
gloed. Het zich tussen dubbel glas bevindende gasmengsel, doorlopen
door sterke magnetische velden vangen zo de straling van de kunstmatige-
en evenzo het geringe ongevaarlijke deel van natuurlijke oorsprong
op. Want buiten dit heiligdom kan niets meer goed functioneren. De
"rede", die al enigszins verdwaald was in de aardse mens, is nu niet
meer.
Geen enkel elektronisch apparaat kan nog foutloos
reageren buiten deze speciale ruimte. Vele stoffen, die vroeger stabiel
waren, zijn onhoudbaar geworden. Vulkaneen barste veelvuldig uit,
De ijskappen smelten af en de bergen worden onstabiel door de wisselende
vele stortregens en vorst periodes van korte duur! Maar niemand denkt
na, de leef mogelijkheden verdwijnen met de ”rede” van de mens.
Camera ‘s kijken door de pantser glasplaten rond zich geplaatst als
bescherming. Zo wordt de omgeving waargenomen door zijn vele "ogen"
aan welke geen beweging ontgaat.
Zonder enig gevoel worden alle handelingen van de aanwezige menselijke
wezens in de hal rond hem geregistreerd en verwerkt, evenals hun nummer:
ieder krijgt zijn opdracht naar zijn mogelijkheid van handelen, waarna
het wezen vertrekt. Zo gaat de een met een verbeten gezicht, de ander
vrolijk kijkend, ieder naar gelang zijn humeur en opdracht en de interesse
daarin.
. Buiten het heiligdom gekomen gaat ieder aan zijn werk, onder hypnotische
druk verrichten zij hun taak zoals een mestkever zijn bal voortduwt:
Hun opdracht is alle mogelijke niet natuurlijke substanties verwijderen
en ophopen die de aarde bedekken en vervuilen gebruikmakend van kranen
en primitieve gereedschappen die aanwezig zijn in de "grote vuilnishoop".
Die hun getoond worden door middel van beeldoverbrenging in een gedachten-manipulatiefilm,
aangepast aan hun persoonlijk werkprobleem, door het wezen in de koepel.
Op een zelfde manier wordt iedere morgen weer hun geheugen gevuld
met hun dagtaak met rustpauzen en enig vermaak er tussen in.
Het geheel geeft het grappig aanzicht van een ouderwetse teruglopende
film met als onderscheid, dat, wat door de mens in de laatste honderd
jaar met grote machines is opgebouwd voor een groot deel door handenarbeid
gaat verdwijnen met de "helpende hand" van de zich ondertussen herstellende
natuur.
Getrouw gaat ieder individu elke dag zijn bezoek brengen aan zijn
wezen onder de koepel en ontvangt de kracht en het "verstand" voor
de komende dag.
Tot aan het moment dat het blauwe licht in de koepelhemel ophoudt
te stralen na tientallen jaren, zullen de eersten die hun ego behouden
hebben, rond een zelfgemaakt gouden kalf dansen, terwijl hun vreugde
geen grenzen kent.
Anderen zullen gewoonten getrouw hun gang naar het wezen in de koepel
gaan, nu echter vrijwillig zonder psychische dwang uit een ingeslopen
gewoonte. Tot hun verbazing zullen zij het blauwe licht missen dat
zij zo gewoon waren te zien.
Nog groter is hun verbazing over de binnenkomende informatie in beelden
die ze krijgen, welke hen in enkele minuten de hele opkomst van de
voorbije beschaving toont met zijn fouten en teruggang, veroorzaakt
door hun onachtzaam omgaan met de natuurwetten en zo de miskenning
van de kosmische krachten, die door geen enkel wezen manipuleerbaar
zijn tot in de finesse.
Hoe zou het gevolg zijn oorzaak kunnen veranderen? Hoe groot het veroorzaakte
leed ook geweest is, de kennis opgedaan en getransformeerd in informatie
verwerkt door het kunstmatige wezen, gaf de mensheid een kans om te
overleven.
Het gebrachte offer was immers groot, zonder noodzaken, noch enige
nuttige vooruitgang te schenken aan de mens. Wat de mens afbrak ,
om tot schepping van zijn kunstmatig wezen te komen, bouwde het kunstmatig
wezen weer op , middels de tot dieren gedegenereerde mensen, die zich
hierna overgevend als dienaar aan zijn logisch kunstmatig intellect,
dat niets anders was dan het ingebrachte verdeelde weten der mensheid,
voortgekomen uit nijver zoeken in de aardse natuur. Ieder op zijn
terrein ten koste van alles:
dat alles getoetst aan de geldwaarde der materiele omstandigheden
op deze aarde, zo, elk voor zich “wetenschappelijk roem en rijkdom”
vergarend, zittend op een grote vuilnisbelt van consumeren!
Onbewust ligt daar de creatie, een kunstmatig geheugen functionerend
door middel van zijn miljarden "levende" kristallen in zijn miniatuur
paleis, zonder besef, informatie opnemend van buiten en direct afgevend
in geschikte opdrachten voor zijn werkers en op de speciale manier
hem eigen. Jaar in jaar uit.
Dan doofde het blauwe licht. Sensoren oordeelden dat de natuurlijke
straling terug was op een normaal niveau volgens statistieken.
De magneetvelden welke het blauwe licht veroorzaakte werden uitgeschakeld,
terwijl ook de geheugensectoren omgeschakeld werden voor herprogrammering
en daarmede de hervatting van het revolutionair industrieel tijdperk.
Nu niet meer zozeer op onzinnige wereldhandel en consumeren gericht,
maar nu gericht op verovering van de buurplaneten der aarde, voor
kolonisatie.
In de glinsterende sectoren van het geheugen vangen de reserve-kristallen
aan te groeien, hun benodigde oppervlak innemend om de informatie
te kunnen bevatten. Uitlopers echter volgden ook de geleide banen
van het oude afgeschakelde geheugen, dat normaal alleen kan groeien
onder invloed van het sterke magnetische veld en gingen de plaatsen
innemen geheel naar het structuurbeeld van het oude afgeschakelde
geheugen.
Weldra gaf de atmosfeerdruk-sensor in het geheugen het signaal van
"controle geheugen", hoewel het onvoorziene proces nog in volle gang
was kon het gebeuren dat informatie bestemd voor het ene ook het ongewenste
geheugen binnen kwam en een vergelijking zocht, deze echter niet vond
en een tegengestelde informatie terugzond welke geen overeenstemming
vond in het aangesproken geheugen en zo een transformatie inzette.
Door de al lopende inpulsreeksen tussen beide geheugens en de diverse
secties om te vergelijken ontstonden grote kristalwoekeringen over
het nieuwe nog in opbouw zijnde geheugen. En evenzo in het oude geheugen
gebied. Informatie vliegt heen en weer, nu zich vergelijkend op vele
gebieden der secties.
Op beide geheugens vormen zich spontaan beelden die het opbouwen van
het nieuwe toekomstige wereldbeeld toonden. Het oude geheugen neemt
de informatie gelijktijdig waar en berekend zijn tegenstellingen uit
de verlopen tweeduizend jaren, welke tegelijkertijd de gevolgen van
de nieuwe problemen in het eerste geheugen tonen.
De logica wordt erkend en verandert het idealistische beeld van industriële-ruimte
verovering in een logischere gevolgtrekking, die gehoorzaamd aan de
wetten waaraan een intelligent levende wezen van oorsprong onderworpen
is en staat de techniek toe die zijn leefmiljeu, noch dat van anderen
kan schaden, maar met positieve zin de natuurlijke kringloop aanhoud,
zodat de gewenste resultaten toch bereikt kunnen worden.
En zo transformeerde de eerste bewuste creatie door de mens ooit gemaakt
de voorlichtingsbeelden voor de nieuwe tijd, voor een nieuwe toekomstige
samenleving, met respect voor elk levend wezen en met respect en eerbied
voor de natuurlijke omgeving en zijn oorzaak. Daarboven een natuurlijk
doel nastrevend nieuwe woonplaatsen in de nabije ruimte bezoeken en
deze eventueel bewoonbaar maken voor in de toekomst.
Thl41091331 auteursrechten voorbehouden volgens de wet